14 dages fortrydelsesret
Når du handler online på DESIGOGKNIVE.DK har du 14 dage returret.
Returretten løber fra den dag, du modtog varerne. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaften, forlænges fristen til den følgende mandag. Varen må naturligvis ikke tages i brug før returnering. Varen må kun prøves for at se størrelse, farver og pasform, når der er tale om personlige produkter.
Fortrydelse af en del af købet eller hele købet
Hvis du vælger at fortryde et køb, kræver loven, at du indenfor fortrydelsesfristen udfylder og enten per mail eller per post fremsender en fortrydelsesformular, som du kan udfylde eller printe her FORMULAR. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Når du har fremsendt fortrydelsesformularen, for hvilken du får en kvittering for modtagelse på din mailadresse, har du 14 dage til at returnere varen i samme stand og mængde, som du modtog den. Varen kan afleveres i vores fysiske butik på Kærvej 2, 6731 Tjæreborg eller returneres per post. Vi anbefaler, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for forsendelsen. Vi modtager ikke varer sendt per efterkrav.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ombytte en vare
Hvis du ønsker ombytte en vare, fx til en anden farve eller størrelse, bedes du bestille en ny og returnere den anden vare til os.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når varen er modtaget retur, vil du indenfor 14 dage fra modtagelse få tilbagebetalt det fulde fakturabeløb på din/dine varer til dit betalingskort uden nogen fradrag for gebyrer som følge af tilbagebetalingen (det kan tage 4-5 bankdage). Har du spørgsmål kan du ringe eller skrive til vores kundeservice. Undtaget herfor er såfremt varen er væsentlig forringet efter udpakning og evt. ibrugtagning. I så fald har vi ret til at refundere et forholdsmæssigt beløb. Den fulde lov om forbrugeraftaler kan læses her Lov om forbrugeraftaler
Modtaget forkert vare
Hvis du har modtaget en forkert vare, bedes du kontakte kundeservice pr. mail: info@designogknive.dk. Du SKAL ikke sende varen retur, før vi har lavet en aftale herom. Vi refunderer ikke fragtomkostninger, hvis du sender varen retur til os uden aftale.
Returnere en vare - Vi har Fri Retur-ret - ikke fri retur fragt
Du skal selv betale omkostningerne ved returnering af vare/erne. Du har ansvaret for pakken, indtil vi modtager den. Så gem postkvittering og trackingsnummer. Bemærk: Vi accepterer ikke pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeshops eller lignende.Du skal sende varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Venligst HUSK: Varen skal være pakket forsvarligt.
RETURLABEL med GLS kan bestilles hos os via en mailbesked, hvis du har bestilt din ordre med PostNord. PostNord tilbyder desværre ikke Retur Label Service. Vi sender Retur sedlen til din E-mail, som du skal printe ud og påføre din retur pakke til os. Ved brug af denne fratrækker vi 39 Kr. på din retur ordre, når vi krediterer denne.
Hvis GLS return label ShopReturnSevice er vedlagt din pakke og du benytter dig af denne, fratrækker vi dig 39,- Kr. for returporto på dit køb.
Vi forventer, at du sender så hurtigt som muligt, efter at du har givet meddelelse om returnering, og du skal returnere inden for 14 dage. Vedlæg venligst den medfølgende returseddel i udfyldt stand.
Når vi modtager varerne, tjekker vi dem, og du får betalt det beløb tilbage, du har betalt til os ved køb (eksklusive fragtomkostninger). Beløbet overføres altid til den samme betaling, som du betalte ved købet. Har du for eksempel betalt med kort, tilbageført købsbeløbet til det betalingskort, du brugte til købet.
BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist.
Dette sker, hvis produktet forringes, fordi:
- Det er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for det
- Du har håndteret varer på anden måde, end det var nødvendigt for at du kan bestemme arten, egenskaberne og den måde, de fungerer på
KLAGER - HVIS DER ER NOGET GALT MED PRODUKTET
Dit køb af omfattet af købeloven for salg af varer, herunder manglende regler. Det betyder, at forbrugeren har 24 måneders garanti, at du enten kan få et defekt produkt repareret eller udskiftet, refunderet eller nedsat pris, afhængigt af den specifikke situation. Selvfølgelig er det et krav, at klagen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en forkert brug af produktet eller anden skadelig adfærd.
I januar 2016 blev der vedtaget en ny lovgivning i forbindelse med forbrugerklageloven. Vi vil altid foreslå at kontakte os og løse eventuelle klager, men hvis der er en tvist, vi kan ikke løse. Vi henviser til EU-Kommissionens hjemmeside
Du skal kontakte os inden for "rimelig tid"
Du skal klage inden for "rimelig tid", efter at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du giver os besked så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter defekten blev opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail: info@designogknive.dk. Afhængigt af den specifikke situation vil du modtage yderligere instruktioner.
Produktet skal sendes til:
DESIGNOGKNIVE.DK
Kærvej 2 A
6731 Tjæreborg
Danmark
Att. Returneringer
Mail: info@designogknive.dk
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt angive, hvad problemet er.
Brug venligst vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer behandlingstiden for klage.
VED BERETTIGET KLAGE REFUNDERER VI RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige forsendelsesomkostninger for at sende produktet tilbage til os. Ellers skal du bære alle transportomkostninger, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk, at produktet altid skal være i god emballage og få en kvittering for forsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så gem postkvittering og sporingsnummer.